Góry Wysokie: 'COOL ENGLISH” w szkole podstawowej.

Data publikacji: Kategoria: , Zamieścił: Ewa Wójcik - Lis

Ponad 11 tysięcy złotych kosztował projekt mający podwyższyć poziom znajomości języka angielskiego wśród uczniów Szkoły Podstawowej w Górach Wysokich prowadzonej przez Stowarzyszenie na Rzecz Ekorozwoju Wsi Góry Wysokie.
Projekt 'COOL ENGLISH” otrzymał dofinansowanie od Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, w ramach Programu ENGLISH TEACHING, którego krajowym realizatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju 'NIDA”.
Głównym celem Programu English Teaching jest wspieranie działań na rzecz poprawy poziomu nauczania języka angielskiego oraz jego promocja wśród dzieci i młodzieży z małych miast i wsi.
Szkoła Podstawowa w Górach Wysokich realizowała Program ENGLISH TEACHING jako jedyna placówka w powiecie sandomierskim i jedna z 6 szkół w województwie świętokrzyskim.
Głównym celem projektu było zainteresowanie uczniów kulturą krajów angielskiego obszaru językowego, podniesienie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego poprzez zastosowanie innowacyjnych metod nauczania (m.in. za pomocą tablicy interaktywnej) oraz zwiększenie integracji uczniów klas IV-VI.
W trakcie trwania projektu prowadzone były zajęcia pozalekcyjne w ramach kółka miłosników języka angielskiego. Uczniowie poznawali kulturę krajów angielskiego obszaru językowego poprzez wykonywanie plakatów, gazetek tematycznych, prezentacji multimedialnych, korzystanie z anglojęzycznych gier edukacyjnych, oglądanie filmów w oryginalnej wersji językowej, prowadzenie korespondencji w języku angielskim z uczniami z innych krajów, udział w festiwalu kolęd angielskich oraz w licznych konkursach.
Uczniowie przygotowali przedstawienie w języku angielskim 'Little Red Riding Hood', które zostało zaprezentowane lokalnej społeczności podczas uroczystych obchodów 'Dnia Rodziny” w Świetlicy Wiejskiej w Górach Wysokich.
Zorganizowano również Gminny Konkurs Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych, do którego zaproszono uczniów z sąsiednich szkół z terenu Gminy Dwikozy.
Uzyskane środki finansowe pozwoliły na zakupienie pomocy dydaktycznych. Zakupione zostały słowniki, gry edukacyjne, plansza edukacyjna, oprogramowanie i projektor do tablicy interaktywnej, za sprawą których zajęcia stały się dla uczniów bardziej atrakcyjne.
Projekt cieszył się dużym powodzeniem ze względu atrakcyjne i zróżnicowane metody nauczania.