Mielec: Umowa podpisana, czas na działanie!
Sprawniejsze i bezpieczniejsze połączenia kolejowe z komfortową obsługą podróżnych na stacjach i przystankach, zapewnią kolejne inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Podkarpaciu. Dziś podpisano umowę z Krajowego Programu Kolejowego za 188 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na trasie Padew – Mielec – Dębica. Prace umożliwią wznowienie ruchu pasażerskiego i zapewnią sprawniejszy ruch towarowy.
Mówił Adam Hamryszczak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych. Mówi Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.
W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zwiększy się komfort 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne – zapewnia Piotr Majerczak – Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ramach inwestycji na odcinku Mielec – Dębica, zaplanowano także min. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r.
(Tomasz Łępa)