Region: Nowy peron i mijanka w Majdanie Królewskim
Dobra wiadomość dla podróżujących koleją na trasie Ocice – Rzeszów. Ruch na trasie odbywa się już bez komunikacji zastępczej, pociągi wróciły na szlak Kolbuszowa – Tarnobrzeg, a podróżni zyskali nowy peron w Majdanie Królewskim.
To istotny element inwestycji za 16,5 mln zł, obejmującej budowę mijanki, która zwiększa przepustowość trasy.
W ramach budowy mijanki
w Majdanie Królewskim, PLK zamieniły dotychczasowy peron jednokrawędziowy na wyspowy. Nowy obiekt zapewnia wygodniejszą obsługę podróżnych. Są nowe wiaty, ławki, oznakowania, tablice informacyjne. Oznakowanie dotykowe ułatwia poruszanie się osobom niewidomym. Bezpieczną komunikację na peron, zapewnia dojście przez tory, wyposażone w sygnalizację i rogatkę.
PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim by zwiększyć możliwości podkarpackiej trasy Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową. Dwa tory, powstałe na odcinku 1 kilometra, umożliwiają krzyżowanie się (mijanie się) pociągów na jednotorowej trasie. Dzięki temu jest sprawniejsza jazda pociągów i lepsza przepustowość
W ramach inwestycji, zabudowano także cztery rozjazdy i przebudowano przepusty. Wykonano również przebudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na dwóch skrzyżowaniach drogi z torami. Nowe urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa użytkowników ruchu kolejowego i drogowego.
Ważnym przedsięwzięciem PLK na linii kolejowej Ocice – Rzeszów jest jej elektryfikacja. Zaplanowano ją na lata 2019 -2021. Rozpoczęto już budowę jednej podstacji w Chmielowie
dla zasilania trasy w energię elektryczną, trwają przygotowania do pozostałych czterech podstacji.
Elektryfikacja podniesie standard podróżowania na Podkarpaciu, otworzy możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin.
Iwona Pol