Ryszard Jania – prezes zarządu Pilkington Automotive Poland i Country Manager NSG Group w Polsce o jubileuszu 25-lecia spółki.
Historia marki Pilkington zaczęła się w 1826 roku. Wówczas powstała rodzinna firma Pilkington, która od samego początku zajmowała się produkcją szkła. Minęły niemal dwa wieki, gdy w 2006 roku Pilkington został przejęty przez japoński koncern NSG Group, który podjął decyzję o zachowaniu znanej marki produktów uznanych na rynku budowlanym i
motoryzacyjnym. Dziś NSG Group wymieniany jest w czołówce największych na świecie producentów szkła. Fabryki należące do grupy znajdują się w 30 państwach na czterech kontynentach, a produkty sprzedawane są w 105 krajach.
Pilkington Automotive Poland powstał w 1997 roku jako ta część firmy, której w całości powierzono produkcję szyb samochodowych. Produkcja ruszyła w 1999 roku, kiedy ukończono budowę pierwszego zakładu produkcyjnego w Sandomierzu.
Stopniowy rozwój zdolności produkcyjnych umożliwił w 2011 roku rozpoczęcie budowy drugiego zakładu w Chmielowie. To pozwoliło spółce objąć rolę lidera, który odpowiada za około 10% zapotrzebowania na szyby samochodowe w Europie.