Stalowa Wola: Biuro paszportowe i filia urzędu miasta już otwarte na dworcu w Rozwadowie
W Stalowej Woli od dziś działa biuro paszportowe. Punkt ruszył w budynku zmodernizowanego Dworca Kolejowego w Rozwadowie w miejscu, gdzie dawniej mieścił się Urząd Stacji Rozwadów. Punkt paszportowy jest komórką Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie. Jest kolejnym biurem paszportowym otwartym na Podkarpaciu, ale nie ostatnim. Mówił o tym wicewojewoda Radosław Wiatr
Zarówno wicewojewoda jak i dyrektor generalny Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego Marcin Zaborniak podkreślali, że powrót do Stalowej Woli biura paszportowego, to zasługa wojewody Ewy Leniart i starań Prezydenta Stalowej Woli. A otwarcie punktu było potrzebne, bo rośnie zapotrzebowanie na paszporty. W 2020 roku na podkarpaciu wydano ponad 40 tysięcy paszportów
Prezydent Stalowej Woli przyznał, że obietnica złożona mieszkańcom została dotrzymana i biuro paszportowe powróciło do Stalowej Woli
Prezydent przyznał, że powrót biura paszportowego do stalowej woli to również duża załuga stalowowolskich parlamentarzystów
To znacząco ułatwi i usprawni wyrobienie paszportu mieszkańcom, którzy nie będą musieli poświęcać całego dnia w celu złożenia wniosku czy odebrania paszportu. Warto przypomnieć, że obecnie na wyrobienie paszportu czeka się około dwóch tygodni. Ale nie tylko punkt paszportowy otwarty został na rozwadowskim dworcu. Co bardzo również ważne dla mieszkańców tej części Stalowej Woli wraz z biurem paszportowym ruszyła też filia Urzędu Miasta Stalowej Woli. W tym punkcie będzie można wyrobić między innymi dowód osobisty, ale i załatwić wiele spraw urzędowych
Dodatkowo mieszkańcy wypełniając ankietę mogą wskazać, jakie dodatkowe usługi, czy świadczenia realizowane przez urząd miasta powinny być realizowane w rozwadowskiej filii. Przewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Sobieraj zwrócił uwagę na dobre skomunikowanie punktu. I to nie chodzi tylko o transport kolejowy czy dojazd samochodem
Nowoczesne pomieszczenia biura paszportowego i filii urzędy zostały odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Chodzi nie tylko o osoby na wózkach, ale też osoby niedowidzące i niewidome, bo został m.in. zainstalowany system głosowego naprowadzania. Petenci nie muszą też stać w kolejce tylko wygodzie zasiąść w małej poczekalni z kącikiem dla dzieci, bo zastosowano też biletomat i kolejkomat z komunikatami głosowymi. Będzie też możliwość umówienia się na wizytę za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji.