Zakończyła się zimowa edycja akcji 'Weź paragon'.
Jak wynika z danych ministerstwa finansów po zeszłorocznej akcji przedsiębiorcy, u których prowadzono kontrole wpłacili o ponad 20 proc. więcej podatków niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy, u których kontroli nie było, wpłacili z tytułu podatków około 5 proc. więcej. (Marcin Gabrek)
Choć akcja odbywa się tylko dwa razy w roku, to przedsiębiorcy powinni pamiętać, że obowiązek wydawania paragonów mają przez cały rok.
Ma ona przede wszystkim wymiar edukacyjny. Jej celem jest uświadomienie konsumentom, że prosząc o paragon przy zakupach towarów lub usług, wspierają uczciwą konkurencję, jednocześnie zapewniając sobie możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku np. reklamacji. Paragon jest również dowodem uczciwej działalności sprzedawcy. Mówi Elżbieta Wereszczyńska, rzecznik prasowy Urzędu Skarbowego w Sandomierzu